Broder Grym

Boktips gott folk!

Jag har nyss läst ut en bok som heter Broder Grym, skriven av Craig Russel. Den handlar om en seriemördare som begår mord baserade på Bröderna Grimms sagor. Människor runt omkring Hamburg blir brutalt mördade och arrangerade enligt Bröderna Grimms olika sagor. Huvudpersonen, Jan Fabel, är kommisare vid mordkommissionen och försöker tolka det förvridna bildspråket i jakten på mördaren. 
Otroligt bra bok som är värd att läsa. Stundvis ganska humoristisk, på ett udda sätt. Men den faller i alla fall mig i smaken x) Dessutom får man lära sig en hel del om ett och annat. 

"Jag har gjort det igen, Mutti.

En till.

Precis som för tre år sen.

Men eftersom Gud har fängslat dig i din egen avskyvärda kropp, kan du inte hindra mig. 

Den här gången kan du inte stoppa mig, och jag kommer att fortsätta att göra det, om och om igen.

Det blir vår lilla hemlighet."


Härnäst kommer Invasion av Dean Koontz att läsas. Vi väntar med spänning på nästa review, eller hur? ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Op ku'rkor

Och andra konstigheter...

RSS 2.0